content.title

Klinkende copy voor Copilots

21 februari 2022

Terug naar nieuws

Een merk in de spotlight zetten? Dat kunnen de getalenteerde makers van Copilots als geen ander. Maar hoe brengen ze zichzélf over de bühne? Aan ons de taak om daarvoor de juiste woorden te vinden. Ronkende copy dus, om te laten zien wat deze hippe vogels – nee, piloten – voor moois in huis hebben.

Een identity met eilandgevoel, een soepele stijl voor startups, of biologische branding waar je blij van wordt – Copilots laat merken shinen. Dat zit ’m niet in veel bombarie. Integendeel, het zijn de kleine dingen die het doen. Nét even dat mooie detail, nét even die knipoog. Die finesse vormde de belangrijkste instructie voor deze schrijfopdracht. Geen heel duidelijk doel, maar vooral een kwestie van gevoel.

In de wolken

Ogen dicht, intuïtie aan, vingers – gespitzt! En typen maar. Voor de zekerheid werkten we aan twee teksten tegelijk. Eén zonder fratsen, en één waar we het thema “luchtvaart” ruim baan gaven. Van ‘stoelriemen vast’, tot ‘spaar je Air Miles?’ Hoe dat landde, lees je zo. Wij laten allereerst graag weten dat we er zelf behoorlijk van in de wolken waren.

Business class

De Copiloten echter, hadden een probleem. Een luxeprobleem, welteverstaan. Over beide teksten waren ze exact even enthousiast. De eerste versie kon zó op de site. Precíes de juiste tone of voice, nét even dat randje, helemaal in de prik. En die andere tekst? …Misschien beter voor een feestje. Als het zover is, vieren we dat graag met ze mee.

Benieuwd? De nieuwe site van Copilots staat nu live!