Main Content Area

Dit kan jouw baan zijn

Ben je een kei in het schrijven van heldere, aantrekkelijke en verrassende teksten? Heb je ervaring met het adviseren van opdrachtgevers over hun (online) communicatie- of contentstrategie? En zoek je een baan bij een ambitieus bureau met leuke collega’s? Aarzel dan niet en solliciteer!


Jij bent …
… een creatieve tekstschrijver met ervaring als adviseur op het gebied van (online) contentstrategie en -plannen.

Wij zijn …
… een bureau voor communicatie en contentcreatie aan de Oudegracht in Utrecht. We maken pakkende content, communicatiemiddelen en campagnes voor heel diverse opdrachtgevers. Ook geven we advies en sturen we de productie van communicatiemiddelen aan.

Herken jij jezelf?
Met vier scenario’s doen we een beroep op je verbeeldingskracht. We zijn benieuwd in welke ervan jij je helemaal thuis voelt.

1] Een nieuwe opdrachtgever zoekt een contentstrategie om de achterban beter te bereiken. Maar hoe? Via welke kanalen? Je ontleedt hun vragen vakkundig en stelt zelf ook nog een paar lastige terug. Volgende stap: een doortimmerd plan en advies opstellen.

2] We lanceerden een online contentplatform. Jij schreef de teksten, met microcopy en al. Nu is het zaak dat er goede content blijft komen. En foto’s, en infographics, en filmpjes. Oh, ook nog een gedrukt boekje met mooie verhalen. Als projectleider regel jij het allemaal.

3] Collega’s kunnen altijd bij jou terecht voor een creatieve en kraakheldere tekst. Een diepgravend dubbelinterview, een brief, een brochure, een smeuïge blog. Vraagt iemand: ‘Kun je eens meelezen?’, dan blijk jij een scherpe eindredacteur te zijn.

4] Van het woord ‘bedrijfsuitje’ krijg je jeuk op nare plekken, maar je gaat wel graag een weekendje op pad met collega’s. En je blijkt ook nog eens een talent in het verzinnen van leuke bestemmingen. Of je regelt een borrel of maakt een briljant toetje voor het Kerstdiner.

De vereisten
- Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met:
* adviseren over (online) communicatie- en contentstrategieën;
* zelf pakkende teksten schrijven voor ‘oude en nieuwe’ media;
* interviews afnemen als input voor teksten;
* tekstuele eindredactie;
* contentprojecten leiden en meedenken over beeld en video en aansturen van fotografen.
* Je bent per oktober 2017 beschikbaar voor 32 à 40 uur per week.

De pluspunten
- Je hebt ervaring met werken aan klant- of bureauzijde.
- Je beheerst zoveel mogelijk van de volgende programma’s: Excel, PowerPoint, Adobe
Photoshop, MailChimp en Wordpress of een vergelijkbaar CMS-programma.
- Je hebt ervaring met AB testing, Google Adwords, Google Analytics, linkbuilding.
- Je woont in Utrecht of kunt op de fiets ons kantoor bereiken.

Wij bieden jou…
- een vaste werkplek in een fijne werkomgeving in hartje Utrecht (Oudegracht).
- een marktconform salaris (2.800 - 3.250 euro), afhankelijk van je ervaring en competenties.
- een team van leuke collega’s en een informele werksfeer.
- veel vrijheid en ruimte voor creativiteit en ondernemerschap.
- fijne extra’s, zoals uitjes, etentjes en een eindejaarsbonus.
- de mogelijkheid jezelf te ontwikkelen via interne kennisdeling en cursussen/opleidingen.
- een pensioenregeling.

Spreekt dit jou aan?
Stuur ons dan een brief met cv. (Alleen een cv? Dat beschouwen we niet als sollicitatie.) Laat daarin zien waarom jij perfect geschikt bent voor deze functie. Als je door de eerste selectie komt, nodigen we je uit voor een gesprek.

Mail je cv en brief vóór 31 augustus naar vacature@schrijf-schrijf.nl. Heb je vragen? Bel dan naar Schrijf-Schrijf en vraag naar Eric de Frel of Miriam Bruinooge (030 2314152).

--
Geplaatst op 19-07-2017