Main Content Area

Content in tijden van corona

Terwijl er in de wereld veel werk stilvalt, is er voor schrijvers en contentmakers nu juist volop te doen. De reden is helder: goed communiceren is belangrijker dan ooit. We helpen je hierbij op drie manieren.


1. Heldere informatie

Wat is het beleid van jouw organisatie? Welke veranderingen zijn relevant voor je personeel, klanten en relaties? Waar moeten ze rekening mee houden? En waarover hoeven ze zich absoluut geen zorgen te maken? Helder en volledige informatie verstrekken is cruciaal, soms zelfs van levensbelang. Het is een kunst om die essentie te vangen, en te zorgen dat iedereen écht weet waar hij of zij aan toe is.

2. Juiste toon

‘We kunnen het product wat u bestelde niet leveren’, ‘Onze dienstverlening ligt voor een tijdje stil’, of ‘We verlengen je contract niet.’ Misschien heb je op dit moment voor veel mensen slecht nieuws. Naast wát je wil zeggen, is dan belangrijk hóe je het zegt. Want er is heel veel begrip in de wereld, tot je de verkeerde toon aanslaat. De juiste tone of voice, daar gaat het om.

3. Fijne afwisseling

Als laatste: we kunnen het niet de hele dag over corona hebben, toch? Over welke onderwerpen kun je ook nog communiceren, en hoe doe je dat? Misschien liggen er juist nu wel kansen voor bijzondere verhalen of initiatieven. Precies, zoals #BlijfSchrijven. Ideeën nodig? Laat ons met je meedenken.

--
Geplaatst op 7-04-2020