Main Content Area

Zo hielpen wij RegioBank met hun nieuwe website

Sluit onze website nog voldoende aan op de wensen en behoeften van onze klanten? Voor RegioBank was het antwoord op die vraag een duidelijk ‘nee’. En dus werd er in korte tijd een nieuwe responsive site uit de grond gestampt. Waarvoor wij onder andere de teksten schreven, redigeerden en migreerden. Collega Renée werkte negen maanden vrijwel dagelijks aan deze klus en vertelt over haar ervaringen.


Een contentmigratie van meer dan 200 pagina’s. Uitdagend?

‘Nou, best wel! In zo’n migratietraject komt heel veel op je af. Welke bestaande info moet mee, en hoe gaan we die herschrijven? Welke nieuwe content moet er komen, en over hoeveel pagina’s verdelen we die? Ook het ophalen en stroomlijnen van alle input was een behoorlijke kluif. Maar toen alles eenmaal binnen was, kon een team van drie collega’s aan de slag en ging het schrijven erg vlot.’

Wat deed je zoal voor de contentmigratie?

‘Met collega’s schreven en hérschreven we veel van de pagina’s. Maar deze opdracht was meer dan alleen schrijven. Vanaf juli 2017 tot en met de livegang op 1 april 2018 werkte ik elke dag een paar uur bij RegioBank als extra contentmanager. In die tijd werd met andere partijen hard gewerkt aan het technische deel van de nieuwe site. Aan het einde van het jaar begonnen we met de inrichting en bouwden we alle pagina’s from scratch. Een enorm tijdrovende klus, waardoor ik de laatste weken fulltime bij RegioBank zat.’

RegioBank heeft een eigen uitstraling. Hoe zie je die terug in de teksten?

‘De teksten gaan vaak over lastige zaken, bijvoorbeeld hypotheken. Deze teksten hebben we begrijpelijk, kort en persoonlijk gemaakt. Die stijl wordt versterkt door het eenvoudige beeldgebruik. Echt een verbetering vergeleken met de oude website. Het is nu veel laagdrempeliger en dus toegankelijker voor de doelgroep van RegioBank. We schrijven trouwens ook de artikelen die op de nieuwe site staan. Zo krijgen bezoekers een leuke mix van informatie.’

Resultaat?

‘RegioBank heeft veel positieve reacties gekregen op de nieuwe website. En er is ook een kleine verbetering te zien in de bezoekersresultaten, al kun je hier nog niet echt veel over zeggen omdat de site nog niet lang online staat. Maar toch leuk om te horen! Volgens mij hebben we een mooie, gebruiksvriendelijke site neergezet, waar alle betrokkenen trots op mogen zijn.’

De nieuwe responsive website van Regiobank:

RegioBank nieuwe website


De oude website van Regiobank:

RegioBank oude website

 

--
Geplaatst op 28-06-2018