Main Content Area

Waarom kiezen voor een contentplatform?

Steeds vaker helpen we opdrachtgevers met hun contentstrategie en de inhoud voor een contentplatform. Wat is dat en waarom zou je daarvoor kiezen?


Je wilt je naamsbekendheid verbreden of je merk versterken. Dat kan natuurlijk door op je corporate website te vertellen over de kracht en het bestaansrecht van jouw onderneming. Probleem is alleen dat je daarmee jouw doelgroep anno 2017 nauwelijks nog raakt. Mensen zijn meer dan ooit moe van advertenties en platte boodschappen. Wat willen ze wel? Relevante, aantrekkelijke en aansprekende verhalen. Een ideaal uitgangspunt voor een contentplatform.

Inspirerende content
Wat is je kracht? Wat kun je voor mensen betekenen? Hoe ervaart jouw doelgroep je product of je dienst? Op een contentplatform deel je verhalen, video’s, illustraties met jouw publiek. Kennis en content die is afgestemd op hún wensen, ervaringen en behoeftes. Deze content vindt naast het platform ook z’n weg naar de doelgroep via sociale media, nieuwsbrieven en online magazines. Door de verhalen gaan mensen jouw bedrijf zien als een autoriteit op een bepaald domein. Ze zullen de informatie sneller lezen, delen en de interactie aangaan. Bovendien verhoogt goede en inspirerende content de conversie.

De belangrijkste voordelen van een contentplatform op een rij:

- Geloofwaardige en laagdrempelige manier om in contact te komen met jouw doelgroep
- Eén plek voor inspirerende en relevante verhalen
- Meten van bereik en conversie mogelijk
- Hub voor communicatie via o.a. sociale media en nieuwsbrieven
- Je blijft eigenaar van en hebt regie over de communicatie

Wil je meer tips of inspiratie rondom een contentplatform? Mail ons.

Mooie voorbeelden
Ben je benieuwd naar mooie voorbeelden van een contentplatform? Kijk dan eens op feenstra.com/zorgelooswonen, dat we in 2015 ontwikkelden. Recent waren we betrokken bij bibliotheek.nl/maaktjerijker/fantasierijk (i.s.m. Trendsactive) en belangrijkekeuzes.nl (i.s.m. Enof).

--
Geplaatst op 21-12-2017